رفتن به محتوا رفتن به فوتر

نقد و بررسی فیلم «چه خوبه که برگشتی» ساخته داریوش مهرجویی

105 نظر

  • رامین
    ارسال شده 7 فوریه 2013 در 1:11 ب.ظ

    گرونی دیگه باید خرجش دربیاره

  • سینا
    ارسال شده 9 فوریه 2013 در 4:07 ب.ظ

    فیلم رسما فاجعه بود

    میشه به عنوان اتمام حجتی با طرفداران سابق مهرجویی در نظر گرفتش، که دیگه منتظر معجزه نباشن از مهمان مامان به این طرف

  • مریم
    ارسال شده 30 می 2013 در 9:41 ق.ظ

    واقعا حیف پولی که دادم رفتم سینما.
    وقتی یک فیلم را انتخاب میکنم که برم ببینم به بازیگر اش و کارگردان اش توجه میکنم. ولی جفت شون(عطاران . مهرجویی) شرمنده مون کردن.
    واقعا میخوام بدونم که اقای مهرجویی چه چیز رو به ما تو این فیلم میخواستند نشون بدن؟
    بیخود نیست که مردم دیگه ۳۰نما نمیرن. من خودم دیگه تا از همه نشنوم که یک فیلم خوبه دیگه پام رو تو ۳۰نما نمیزارم.

  • یک زن
    ارسال شده 30 می 2013 در 6:22 ب.ظ

    فیلم بسیار سنگین و به نظر من پر مفهومی بود.
    در هر سکانسش زیاد باید تامل کرد تا مفهوم نویسنده فهمیده شود بنابراین نمیتواند مورد علاقه و تایید خیلیها شودو….

  • محمد
    ارسال شده 1 ژوئن 2013 در 7:56 ق.ظ

    در جواب یک زن که گفته فیلم بسیار سنگین و پر مفهوم !باید بگم اتفاقا فیلم سبک و بی مفهومی است که حتی به یکبار دیدنش هم نمیارزد. واقعا باید گفت کارخانه مقوا! متاسف برای سینما و به اصطلاح بزرگانش که اصول اولیه فیلمسازی را رعایت نمیکنند طوری که بیننده عادی و غیر کارشناس هم به ضعف آن پی میبرد

  • بی نام
    ارسال شده 1 ژوئن 2013 در 10:07 ق.ظ

    واقعا فیلم افتضاحی بود…

  • امیر
    ارسال شده 1 ژوئن 2013 در 10:51 ق.ظ

    مجموعه خزعبلات

  • آريو برزن
    ارسال شده 2 ژوئن 2013 در 8:47 ق.ظ

    من هنوزه که هنوزه فیلم “هامون” استاد مهرجویی رو هر از چندگاهی می ذارم و تماشا می کنم. خیلی از دیالوگاشو از برم و با خودم تکرار می کنم. یا “پری”؛ “بانو”؛ “لیلا”؛ “اجاره نشین ها” و “گاو”. فیلم “نارنجی پوش” خیلی منو ناامید کرد اما نه از جانب استاد مهرجویی که از جانب وقتی که براش گذاشتم. چون مطمئن بودم مهرجویی در کارهای بعدیش حتما جبران میکنه. اما دیشب با دیدن “چه خوبه که برگشتی” از استاد مهرجویی هم ناامید شدم. باید بگم؛ خداحافظ مهرجویی؛ بدرود سینمای معناگرای مهرجویی؛ خداحافظ تارکوفسکی ایران.

  • شاهین
    ارسال شده 4 ژوئن 2013 در 7:03 ق.ظ

    من دیروز بعد از ۲ سال تصمیم گرفتم برم سینما و آشتی با سینما را با فیلمی از مهرجویی شروع کنم فیلمی که اکثر بازیگراش از بهترین ها هستند ولی این فیلم به حدی سبک بود که وقتی فیلم تمام شد دوباره نگاه نام کارگردان کردم تا مطمئن شوم که این فیلم را واقعا مهرجویی کارگردانی کرده؟ دوست دارم مخملباف بیاد این بار یک فیلم بسازه به نام خداحافظ سینما…

  • احسان
    ارسال شده 4 ژوئن 2013 در 10:24 ق.ظ

    مهرجویی چت زده بنده خدا

  • س. ه
    ارسال شده 4 ژوئن 2013 در 11:07 ق.ظ

    حین تماشای فیلم دائم از خودم میپرسیدم واقعا این فیلم رو مهرجویی ساخته؟!؟!؟!؟!؟!
    اماهنوزم دارم همون سوالو از خودم میپرسم…
    واقعا فیلمِ مهرجویی بود؟؟؟؟؟؟؟

  • حسین
    ارسال شده 7 ژوئن 2013 در 6:11 ب.ظ

    با گذشته مهرجویی به تماشای فیلم رفتم و با تاسف به ساخت فیلمی بی مفهوم بی ارزش که فقط ارزش این همه کار مهرجویی رو بی رنگ کرده!

  • سمیرا
    ارسال شده 7 ژوئن 2013 در 6:17 ب.ظ

    افتضاااااااح بود

  • بهار
    ارسال شده 7 ژوئن 2013 در 8:03 ب.ظ

    آقاى مهرجویى من از شما توقع نداشتم!‏
    یک فیلم مضحک و سبک بود که مفهومى رو هم نمی تونست منتقل کنه!‏
    ……….

  • لبل
    ارسال شده 8 ژوئن 2013 در 6:30 ق.ظ

    جناب مهرجویی حالت خوب نیست.باور کن حالت خوب نیست

  • پریا
    ارسال شده 8 ژوئن 2013 در 8:58 ق.ظ

    واقعا وقتی از سینما اومدم بیرون احساس کردم به شعور بیننده توهین شده آخه مثلا رفته بودیم فیلم مهرجویی رو بیینیم چی بود؟ یعنی چی واقعا؟ چراااااااااا>

  • علی
    ارسال شده 9 ژوئن 2013 در 3:57 ق.ظ

    با سلام
    آنقدر از فیلم جدید مهرجویی بد شنیدم که با استرس به سینما رفتم…. اما اشتباه نکنین فیلم بسیار خوب بود…اگه وزارت ارشاد میفهمید مهرجویی داره چی میگه هیچ وقت مجوز نمیداد….چه خوبه برگشتی از فیلمهای مهم مهرجویی هست….

  • امیر
    ارسال شده 9 ژوئن 2013 در 6:30 ب.ظ

    جناب آقای مهرجویی
    چه بد شد که برگشتی.

  • سوگند
    ارسال شده 10 ژوئن 2013 در 5:43 ق.ظ

    خیلی هم خوب شدکه برگشتیداستادمهرجویی!
    شمافیلم رو دقیق ببینید،به دیالوگ هاش توجه کنید،درموردش تأمل کنید،متوجه خواهیدشدکه فیلم عمیق وپرمحتوایی هستش.منتهاماجنبه ی بیان سخن بازبون ساده نداریم.حتمابایدیکی بیادیه حرف ساده روکاملافلسفی وپیچیده بزنه که هیچکس سردرنیاره اون وقت فیلم خوبیه،امااگه بازبان ساده بیان بشه هرچقدرهم که عمیق باشه بازهم پوچ وبیهوده ست.ازاین که همه تون اینقدردرمورداستادبدگویی کردید وبهشون بی احترامی کردید ناراحتم وپیشنهادمیکنم که قبل ازقضاوت کمی فکرکنید!
    ببخشیدطولانی شد.

  • اناهیتا
    ارسال شده 10 ژوئن 2013 در 4:25 ب.ظ

    فیلم افتزاح قرن بود .من گول خوردم و به اعتبار این کارگردان نام اشنا به سینما رفتم .این کارگردان گاو بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاهد احمدلو ازاو بهتر می سازد .من جای اقای مهرجویی بودم دوربین رو می بوسیدم میذاشتم کنار….اگه حتی مجبور میشدم مثه نارنجی پوش کف خیابونا رو جارو بکشم. گاهی اوقات کارگردانا باید درنظر داشته باشن اگه نسازن شرافتمندانه تره …….امیدوارم دیگه شاهد این جور فیلم های لوده در سینما نباشیم ……اون وقت میگن چرا سینمای ما متوقف شده؟؟؟؟چون داریوش خان سینما این جوری میسازه…….

  • اناهیتا
    ارسال شده 10 ژوئن 2013 در 4:37 ب.ظ

    در جواب سوگند خانوم باید بگم:ایشون فیلم عمیق و فیلم پر مفهوم ندیده که به این فاجعه میگه:فیلم پر محتوا.اگه محتوا از نظر ایشون ادا دراوردن ومسخره بازی ودر نهایت بی محتوایی است باید اعتراف کنم:این فیلم پر محتوا ترین فیلمی بود که تابه حال دیدم.عصبی میشن وقتی میبینم عده ای با درک نادرست از سینمای پر مفهوم اظهار نظر میکنن.

  • سوگند
    ارسال شده 10 ژوئن 2013 در 8:21 ب.ظ

    بانگاه سطحی بله ،همه ش اداومسخره بازیه ولی دقت کنیدمطالبی هم درضمن این اداهابیان شده. ضمنااین کاردرمقابل هامون ولیلاو……خیلی هم شاهکارنیست اماکاملابی انصافیه که میفرماییدتمامش ادادرآوردنه. یعنی هیچ حرف حسابی دراین فیلم زده نشده؟
    کاش خوداستادمهرجویی درجایی مثلاهفت حضورپیداکنند ومطالبی روکه دراین همه مسخره بازی بیان کردندبفرمایندتااونهایی که متوجه منظوراستادنشدندتوجیه بشند.امیدوارم!

  • فرهاد
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 8:53 ق.ظ

    در آغاز فیلم صفحه شطرنج دیده می شود و قاعده بازی با نظم مهره های سفید و سیاه نیست بلکه دو گوی تیره رنگ وارد صفحه بازی قانونمند شطرنج می شود و بازی را با بر هم می زندو مهره ها به هم می ریزد.
    در طول فیلم نیز همواره کاراکتر ها به بازی با شطرنج مشغول هستند گویا این صفحه شطرنج در تمامی صحنه های فیلم وجود دارد و انسان ها به بازی کردن با آن مشغولند.
    سمت و سوی دیگری از فیلم به تنهایی آدم ها اشاره می کند که در بازی طولانی در صفحه روزگار به تنهایی وحشتناکش دچار می شوند .
    چه آن که مسیر زندگی اش با ازدواج و تشکیل زندگی تعریف شده و یا او که در سن ۵۰ سالگی تنهای تنها به سر می برد و با خاطرات گذشته اش زندگی می کند .
    در این بین با وجود این که نزدیکان او می دانند که درد تنهایی تلخ تر از قدرت تصور است باز هم در یک بازی شطرنج گونه ای تلاش دارند در به دست آوردن خواسته های نفسانی خود از هیچ تلاشی فرو گذار نکنند،همچون بازی شطرنج که یکی با صداقت و دیگری با بر هم زدن بازی سعی بر عوض کردن ماجرا به سمت خود دارد.
    حال برنده بازی کسی است که بازی ساز است و از موقعیت های ایجادی افراد استفاده می کند.
    از سویی دیگر خلا آرامش و تلاش انسان برای دستیابی به بهترین مسیر دستیابی به آن دستمایه داستان شده و تلاش افراد برای رسیدن به آن به تصویر در می آید ،که یکی با مواد افیونی و دیگری با توسل به روش هایی چون سنگ درمانی و مدیتیشن سعی در به دست آوردنش می کند.
    اانسان هایی هم دیده می شوند که برای هدف خود پا به پا می شوند و دنیای دیگران برایشان مهم نیست یا آن ها را در جهت خواسته خویش می بینند .
    “چه خوبه که برگشتی” ،از طرفی بازگشت انسان به درون خود را حکایت می کند و دوست داشته شدن دوران کودکی ،نوجوانی و بازی های آن دوران را به دور از دغدغه دیده شدن نشان می دهد.

  • اناهیتا
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 12:11 ب.ظ

    خانوم سوگند بله می شود چیزهایی از فیلم بیرون اورد که دلمان را کمی خوش کند.اما این برای کارگردان گاو وسنتوری وهامون که هنوز هم میلیون ها انسان به یاد هامون هامون بازند.فاجعه است.فاجعه محسوب میشود چون به سینما که میروم ومیگوینداین فیلم کمدی استاد مهرجویی است.بنده انتظار دارم فیلمی در حدو اندازه ی مهرجویی ببینم. انتظار دارم مهمان مامان ببینم. انتظار دارم اجاره نشین ها ببینم.که البته الهام های بیموردی نیزاز این فیلم هادر چه خوبه که برگشتی میدیدیم.اما هیچ وقت انتظار نداشتم بازی فرم اکت بهداد را ببینم …بهداد بازیگری نیست که فرم بازی کند اما در این فیلم این اتفاق بر میگردد به طالع کارگردان…وکلوز اپ های بی موردش مرا ازار میداد..بویی از انچه به عنوان یک اثر هنری یاد میشود نبرده بود . پراکندگی و اشفتگی داستان چیزی نیست که نیازمند قوه ی نقادانه باشد بلکه مخاطب عام نیز ان را تشخیص میدهد .اکثر سینماگران و کسانی که این فیلم را دیدند همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارندکه مهرجویی در سراشیبی سقوط است .حال نمیدانم شما چه اصراری بر انکار افول چشمگیر استاد دارید .نگاه سطحی بنده این را درک میکند که نگاه عمیق شما خیلی سطحی تر از ان است که از یک طرفدار فیلم های پیشین مهرجویی انتظار میرود.

  • سوگند
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 6:58 ب.ظ

    من اصلا تأکیدبرخیلی خوب بودن این فیلم ندارم. تأکیدمن برخیلی خوب بودن استادمهرجویی هستش.
    درجایی آقای بهدادمیگفتندکه استادمهرجویی دردهه ی هشتم زندگی خوداست وانتظارسالهای قبل ازایشان نمیرود.
    یادرجای دیگری فرمودند”فیلم های بداستادمهرجویی واستادکیمیایی شرف داره به فیلم های خوب خیلی ازکارگردان ها.”
    ضمنامن نقدهای جالبی درمورداین فیلم خوندم که خیلی بااین چیزهایی که اینجامیخونم متفاوته.
    “کمپ اختصاصی حامدبهداد”نظرات روهم بخونیدخوبه.

    من دیگه واقعاحرفی ندارم.تمام تلاشم روبرای حمایت ازاستادکردم.خداحافظ.

  • اناهیتا
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 7:53 ب.ظ

    خوب بودن یک کارگردان لازمه اش خوب ساختن است.لازمه اش خوب نگاه کردن است لازمه اش این است که نحوه ی پرداخت و اجرا اصولی باشد.خوب بودن مهرجویی نیز بر مبنای ساخته هایش ثابت میشود.شما خوب بودن فیلمساز را بر اساس چهره اش میدانید که میفرمایید:من نمیگویم فیلم خیلی خوب است ولی تاکید بر خوب بودن مهرجویی دارم.در ضمن مثال خوبی زدید استاد کیمیایی که سینمای ایران مدیون ایشان است چیزی به عنوان اثر بد در کارنامه ی هنری شان ندارند وکسانی که توانایی درک سینمای استاد کیمیایی را ندارند بر این باورند. این کارگردان توانانیز ۷۲سال سن دارد اما فیلم اخیر ایشان “جرم”که در نوبه ی خود یک شاهکار سینمایی است را با فیلم اخیر مهرجویی مقایسه کنید….بازیگر ی حامد بهداد در جرم که برای اولین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد را با بازی فرم بهداد در فیلم مهرجویی مقایسه کنید …سوگند جان تفاوت از زمین تا اسمان است …علت هم این است که استاد بزرگوار کیمیایی هنوز پایبند به اصول سینمای خود است وبلد است فکر کند در واقع بلد است با فکرش کنار بیاید بلد است که چگونه نگاه کندو در نهایت بلد است خوب بسازد ودر اخرش هم میشود کیمیایی.. که حتی توانسته با جوانان امروز نیز خالق قیصر ارتباط برقرار کند که این مسئله خود قابل مطالعه است ….این بی انصافی است که میگویید اثار بد کیمیایی.. کارگردانی که موج نو را وارد سینما کرد .استادی که مثل او راسینما به خود ندید و نخواهد دید.من هم حرفی ندارم اما قرار بر این نیست که اگر کارگردانی مثل مهرجویی امروز در سینما افتزاح به بار میاورد ..به دیگر بزرگان سینما واساتیدی همچون کیمیایی و اثار خارق العاده اش توهین شود خداحافظظظظظظظظظظظظ.

  • آرتیمس
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 8:12 ب.ظ

    بهترین فیلمی که در عمرم دیدم هامون بود و بدترین فیلمی که در عمرم دیدم چه خوبه که برگشتی. دریغا که کارگردان این هر دو یک نفر بود…و این مرثیۀ من است در مرگ یک کارگردان…خداحافظ جناب مهرجویی حیف که خاطرات خوب ما را از خودت به نابودی کشاندی….

  • MGH
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 8:21 ب.ظ

    بسیار بسیار فیلم افتضاحی بود حیف از اون وقتی که صرف فیلم کردیم واقعا حیف …

  • نسیم
    ارسال شده 11 ژوئن 2013 در 9:55 ب.ظ

    افتضاح برای یه ثانیه اش بود! آقای مهرجویی ما به برچسب کارگردانی شما به تماشای این فیلم رفتیم! جه جوابی دارین برای وقت و پول هدر رفتمون؟ اعتبارتونو کامل زیر سوال بردین با این فیلم سخیف!!

  • سحر
    ارسال شده 12 ژوئن 2013 در 9:04 ق.ظ

    فیلم به حدی داغون بود که حتی نتونستم تا آخر بشینم و تماشا کنم…نمیدونم باید به حال خودمون تأسف بخورم یا به حال کارگردان قدر قدیممون… خیلی غم انگیز بود دیدن نام مهرجویی در کنار این فیلم مضحک…

  • پولاد
    ارسال شده 12 ژوئن 2013 در 10:19 ق.ظ

    فیلم مزخرف بود به قول نسیم افتزاح برای یه دقیقه اش بود

  • اناهیتا
    ارسال شده 12 ژوئن 2013 در 6:00 ب.ظ

    یاد مهرجویی سنتوری بخیر

  • سالي
    ارسال شده 12 ژوئن 2013 در 9:23 ب.ظ

    دیگه خیلی هم فیلم بدی نبود. چرا باید از واژگانی مثل سخیف و مضحک استفاده کنیم؟ به هر صورت زحمت کشیده بودند. بهتره قبل از این که بگویید این بدترین فیلم است، فیلم های دیگر را ببینید که این فیلم استاد در برابر ان ها خدایی میکند! اما واقعا بازی اقای بهداد و عطاران قایل تقدیر است:)

  • پرنيان
    ارسال شده 13 ژوئن 2013 در 11:24 ق.ظ

    مزخرف ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود …
    نظرم راجع به آقای مهرجویی ۱۸۰ درجه تغییر پیدا کرد …
    متاسفم به خاطر فیلم و وقتی که گذاشتم و این بازیگرایی مثل حامد بهداد و رویا تیموریان که توقع نداشتم ازشون

  • صهبا
    ارسال شده 13 ژوئن 2013 در 6:38 ب.ظ

    برم یا نه یکى به من جواب بده تو رو خدا موندم چیکار کنم

  • مینا
    ارسال شده 13 ژوئن 2013 در 7:32 ب.ظ

    من امروز این فیلم رو دیدم.فیلمش هم بدی داشت هم خوبی.ولی به نظرم بحث و دعوا نداره.

  • علی
    ارسال شده 14 ژوئن 2013 در 6:52 ب.ظ

    ما به اسم بازیگرای مطرحش رفتیم سینما فیلمو دیدیم.فکر کردیم چه فیلمی ساخته
    واقعا بی مفهوم و بی معنی بود
    از این بازیگرا بعیده این فیلم مسخره رو بازی کنن

  • مرضیه
    ارسال شده 15 ژوئن 2013 در 6:43 ق.ظ

    دیروز تو سینما آزادی غلغله بود بهترین و بزرگ ترین سالن سینما رو به این فیلم اختصاص دادن مردم به اعتبار مهرجویی و بازیگرا میان سینما این همه هم پول میدن آخرش همه با قیافه های عبوس و در هم رفته از سالن اومدن بیرون واقعا که تاسف برانگیز بود…

  • مینو
    ارسال شده 15 ژوئن 2013 در 7:42 ق.ظ

    فقط میتونم بگم واقعا متاسفم هم برای مهرجویی وهم برای عطاران اما بیشتر از آنها برای حامد بهداد و البته رویا تیموریان !!!!!!!!

  • محبوبه
    ارسال شده 16 ژوئن 2013 در 8:57 ق.ظ

    من هنوز فیلم جدید استاد رو ندیدم ولی با دیدن این همه انتقاد تمایلی برای دیدن فیلم ندارم.اما همیشه سنتوری استاد در ذهنم باقی خواهد ماند.

  • رضا
    ارسال شده 16 ژوئن 2013 در 2:20 ب.ظ

    فیلمی بود که حرفهای زیادی برای گفتن داشت و بسیار خوب هم توانسته بود وظیفه اش را به انجام رساند.
    داستان دو دوست قدیمی که دعوای بین آنها باعث زد و خورد بین اطرافیانشان می شود. داستان شی قدیمی و غبار گرفته ولی دارای ماهیت (از جنس مس و دارای سیمهای آویزان) که بعد از تعمیر توسط شخصی که از فرنگ آمده است، تبدیل به یک شی مقوایی و بی هویت می شود. همچنین استفاده مزدوران از این شی قدیمی برای ترساندن عوام. و … در نهایت شکستن تابوی این شی به هویت و درنتیجه شکستن صاحب آن و …

  • نرگس62
    ارسال شده 17 ژوئن 2013 در 8:41 ق.ظ

    وقتی نارنجی پوش و دیدم گفتم مزخرفترین فیلم سینما بود ولی حالا فهمیدم آقای مهرجویی توانایی اینو دارن که مزخرف تر از این فیلم و هم بسازن. واقعا خسته نباشن. امیدوارم لطف کنن دیگه فیلم نسازن…

  • roya
    ارسال شده 17 ژوئن 2013 در 2:14 ب.ظ

    اگر این فیلم حتی از نارنجی پوش هم بدتره همون بهتر که اصلا نبینمش.

  • مهدی
    ارسال شده 17 ژوئن 2013 در 4:11 ب.ظ

    سلام. واقعا این آقای مهرجویی داره چکار میکنه.نارنجی پوش ده دقیقه نشستیم بلند شدیم من و همسرم از سینما خارج شدیم با حالت عصبانی این فیلم به ۵ دقیقه هم نکشید . فحش خودم دادم که دیگه اسم مهرجویی نیارم …بابا چکار داری میکنی استاد؟

  • سالي
    ارسال شده 17 ژوئن 2013 در 10:12 ب.ظ

    یعنی اینقدر این دو فیلم بد بودند؟

  • سبا
    ارسال شده 18 ژوئن 2013 در 4:30 ب.ظ

    پدر و مادر من به سینما و این جور چیز ها اصلا علاقه اى ندارند
    به هواى کارگردانش و بازیگرانش با کلى التماس و خواهش رفتیم سینما
    الان فکر نکنم تا چند سال دیگه رنگ دیوار هاى سینما رو هم ببینم
    آقاى مهرجویى آخه چرا … ؟!

  • افسانه
    ارسال شده 18 ژوئن 2013 در 5:52 ب.ظ

    آره عزیزم
    بدتر از بد
    چه خوبه که برگشتی رسما فاجعه بود…..

  • میثم
    ارسال شده 19 ژوئن 2013 در 9:43 ق.ظ

    والا من و خانومم دیشب رفتیم و این فیلم رو به پشتیبانه اسم کارگردان و بازیگرانش دیدیم . من که شرمنده همسرم شدم به خاطر پول و وقتی که صرف دیدنش کردیم . به نظر من که یک پنجم مهمان مامان هم ارزش نداشت.

  • مهسا
    ارسال شده 19 ژوئن 2013 در 10:00 ق.ظ

    من جا داره بگم واقعا متاسفم برای دوستان عزیزی مثل خانم افشار و اقای بهداد برای حضور در این فیلم. و در نهایت از وزارت ارشاد که با مجوز دادن این قبیل فیلم ها فرهنگسازی خیانت یا تجدید فراش و القا می کنند به مردم با تمدن ایران زمین

  • افسانه
    ارسال شده 19 ژوئن 2013 در 8:35 ب.ظ

    چرا از بازی حامد بحداد در این فیلم تعجب میکنید مگه بازی های قبلیش در فیلم های قبرستان غیر انتفاعی و کیمیا و خاک رو ندیدین

  • بابك
    ارسال شده 20 ژوئن 2013 در 5:47 ق.ظ

    افتضاااااااااااااااااااااح …
    چرت ترین و مسخره ترین فیلمی بود که توو این چند سال دیده بودم و حیف اون وقتی که گذاشتم …
    با اعتماد به مهرجویی و عطاران و بهداد رفتم ولی واقعا متاسف شدم …

  • پرهام
    ارسال شده 20 ژوئن 2013 در 6:15 ق.ظ

    خوب بود فقط یک موضوع کلی نداشت.

  • فرزانه
    ارسال شده 20 ژوئن 2013 در 7:52 ق.ظ

    اگه بخوایم از نظر مفهوم ب این فیلم نگاه کنین واقعا مسخره بود-فقط واسه خنده خوب بود و نقش حامد بهداد اصلا بهش نمیومد-اگه کسی میخواد این روزا بره سینما من (برف روی کاجها) و
    (گذشته) رو پیشنهاد میکنم

  • زهرا
    ارسال شده 20 ژوئن 2013 در 6:58 ب.ظ

    من و دوستام و همسرانمان امشب رفتیم این فیلم رو دیدیم. راستش خیلی خندیدیم اما همه بلا استثنا از هم پرسیدیم واقعا مهرجویی بــــــــــــــــــود؟؟
    عجیب بود برام ! عطاران بازم خوب ظاهر شد اما بهداد نه !!!
    درباره مهرجویی و بد ساختنش حرف خاصی ندارم بزنم چون چیزی از نقد حرفه ای سرم نمیشه ولی به عنوان یک تماشاچی حرفه ای واقعا از نبود فیلم نامه قوی . نداشتن سناریو. دور بودن کارکتر ها ! و نداشتن موسیقی خوب و همچنین نبود خط روایی درست منو اذیت کرد.
    گرچه دیالوگ هایی بود که منو به خنده تلخ وا داشت اما بازم در اون حدی نبود که راضی از سینما بیام بیرون ! خیلی خنیدیده بودم ولی این خندیدن به خاطر شخصیت راحت و ساده ی خودم بود نه فیلم قشنگ کمدی!!!!

  • محسن
    ارسال شده 22 ژوئن 2013 در 8:34 ب.ظ

    افتضااااااااااااح و داغووووووووووووون.تنها نتیجه حاصل برای من سردردی بود که اون هم به خاطر داد و بیداد و عربده های عطاران و بهداد بود.راستی ، تیپ و رنگ موهای پسره(؟؟؟؟جعفری) و پرواز اون بشقاب پرنده و طرز حرف زدن بهداد و اون دو سه تا ماشین پلیسی که برا گرفتن پسره راه افتاده بودند و … که یعنی نابودم کردند(اصا یه وضی)…آخه اینم مهرجویی ای که داریم؟

  • علی
    ارسال شده 25 ژوئن 2013 در 4:37 ق.ظ

    یعنی تا ابد محاله از استااااااد!!! مهرجویی فیلم ببینم. شما هم خواستین حال کسی رو بگیرید و بعدا بهش بخندید تشویقش کنید بره این فیلم مسخره رو ببینه.
    خلاصه فیلم اینه که ظاهرا اقای مهرجویی یه هفته ای رفته بوده شمال با دوستانش دو تا ویلای دیوار به دیوارم دستشون بوده بعد میگه ما که اینجا هستیم بیاید یه فیلمم بسازیم و به این ترتیب بی‌خودترین فیلمی که در تمام عمرم دیدم رو ساختن. باورتون شاید نشه اما مردم از دقیقه ۳۰ فیلم از سینما داشتن میرفتن بیرون ولی من ناباورانه منتظر بودم ببینم این فیلم میخاد چی بگه آخه؟

  • ماهان
    ارسال شده 25 ژوئن 2013 در 11:35 ق.ظ

    افتضاحححححححححححح بود.
    دارن با سینما لج میکنن..
    موضوع فیلم تخیلی هم نبود!!
    تخیلی مثل ارباب حلقه ها-نانوک….
    هیچی نداشت..پولمو حروم جندتا اسم کردم.
    آشغال به مردم میدن به جای فیلم

  • ماهان
    ارسال شده 25 ژوئن 2013 در 11:38 ق.ظ

    وزارت ارشاد فقط با حجاب کار داره

    با محتوا کاری نداره!!!!
    چرا این فیلم مجوز گرفته؟

  • سروش
    ارسال شده 26 ژوئن 2013 در 8:33 ب.ظ

    متاسفم واسه این فیلم افتضاح. وسط فیلم مردم دسته دسته سالن سینما رو ترک می کردند. ضعیف ترین فیلم دنیا بود

  • اروین
    ارسال شده 27 ژوئن 2013 در 8:43 ب.ظ

    سلام
    امشب بزرگترین اشتباه زندگیمو کردم
    دوستم از اریکه زنگ زد و پرسید بین گذشته وفرهادی و چه خوب شد که برگشتی کدوم و بگیرم
    اسم کارگردان و پرسیدم گفت مهرجویی و خنده داره
    گفتم خوب کارگردانش که سرشناسه یه کمی می خندیم
    ولی چه شکری خوردم…حتی دووم نیووردیم تا آخر بشینیم یه ساعته پا شدیم. مسخره بود! افتضاح و مزحک بود…..دیدنش زجر آور بود واقعا لحظات سختی بود شنیدن صدای داد و فریاد طولانی بهداد و عطاران ……سر مون درد گرفت گفتیم نخواستیم بلند شدیم
    دییدن این که یه دکتر و یه مهندس اونم دوست وسایلشون و نه از در بلکه از دیوار رد و بدل کنن و بعدش به هم با اون افتضاح پرتقال پرت کنند مایه تمسخر است. کافی بود در کنار این ها خودتان هم در فیلم شرکت می کردید و نوار فیلمتان را پرت می کردید چون خودتان را در چشم مردم تا این حد پایین اوردید

  • شیوا
    ارسال شده 28 ژوئن 2013 در 2:09 ب.ظ

    یعنی تفکر و تعمق اینقدر زحمت داره که به محض اینکه کارگردانی همون قصه های قبلی رو ادامه نداد متهمش می کنین به سطحی بودن .شما فکرتون فقط با فیلمهای قدیم مهرجویی خو گرفته انگار خود شما با دنیای تعمق بیگانه بودید. فرض کنید کارگردان جدیدی حرفهای جدید داره ببینید این فیلم سطحی است ؟یا ….

  • sara
    ارسال شده 2 جولای 2013 در 12:23 ب.ظ

    شیوا لایک

  • saye
    ارسال شده 2 جولای 2013 در 12:25 ب.ظ

    وایییییییییی چرا همه انقدر از این فیلم بد میگن. ینی در این حد؟؟؟!؟!!!!!
    پس واجب شد که نرم سینما

  • مهتاب
    ارسال شده 2 جولای 2013 در 10:23 ب.ظ

    بعد از مدتها به سینما رفتم..فقط میتونم بگم کهافتضاح بود!!!…حیف وقت و حیف پول بلیطی که دادم….

  • امیر ریاضی
    ارسال شده 3 جولای 2013 در 6:02 ق.ظ

    شاید ما توقع خبلی زیادی از استاد مهرجویی داشتیم ولی به نظر من فیلمی که بعد از پایان بر نگرش بیینده تآثیر نگزاره فیلم نیست ……. امید به اینکه هنر سینما فقط بازار مادیات نشه حضور کانون ایران نوین در این فیلم یعنی همین !!!!!!!!!!!

  • نازنین
    ارسال شده 3 جولای 2013 در 9:48 ق.ظ

    بابا چرا وقت و انرژی می ذارین با هم بحث کنیم حالا به قول خودتون این همه فیلم خوب و عالی حالا هم یه دونه بددددد…

  • حسام
    ارسال شده 3 جولای 2013 در 7:57 ب.ظ

    اقا من معذرت میخوام ظهر نظرا رو خوندم همه بد گفته بودن منه خر گفتم مثه میهمان مادر هس اونم موضوعی نداشت ولی خیلی حال کردم باش خلاصه اغفال شدیم و رفتیم و دیدیم. البته بادیدن این فیلم فهمیدم که توانایی های بالایی دارم و بزودی فیلم های من به سینما خواهد امد

  • tar gol
    ارسال شده 3 جولای 2013 در 9:29 ب.ظ

    امیدوارم اخرین بیننده ی این فیلم باشم.
    لطفا گول نخورید.

  • sima
    ارسال شده 3 جولای 2013 در 9:40 ب.ظ

    این فیلم برای شکنجه کردن و اعتراف گرفتن از مجرمان حرفه ای خیلی مفیده

  • tar gol
    ارسال شده 3 جولای 2013 در 9:42 ب.ظ

    امیدوارم اخرین بیننده ی این فیلم باشم.
    لطفا گول نخورید!

  • نازنین
    ارسال شده 6 جولای 2013 در 7:16 ب.ظ

    کسانی که برای تماشای فیلم می رن باید قبلش فقط به این بسنده نکنند که کارگردان این فیلم خوب فیلم می سازه پس بریم … باید تفکیک قائل بشیم بین فیلمی که حاتمی کیا می سازه و همه چی را واضح و شفاف می گه و فیلمی که یک دانش آموخته ی فلسفه به نام مهرجوئی می سازه … تمام اداها و اشیا این فیلم سمبلیک بود : از دوجرخه ی مهندس که در ایران بود تا آن شی خرافی که اینقدر بزرگ شد و بزرگ شد که شکست تا آن مجسمه ی بانوی مشعل به دست که از دیوار فرد آمریکا رفته به مهندس در ایران فرستاده شد … از آن بی هویتی و عدم شناخت فرد آمده از خودش اطرافیان و حتا دوست چندین ساله اش تا … بازی و مهره های شطرنج که همه چیز را مهره ها تعیین می کنند و کسانی که این وسط مثل آقای وکیل از آشفته بازار به نفع خود عمل می کنند و در واقع بازی سازی می کنند و حتا خانم سنگ درمان که او نیز به همراه وکیل همان دو گوی وسط صفحه هستند که مهره ها را به هم می ریزند …. به نظر من در این فیلم تنها چیزی که بد بود بازی ها بود … هیچ یک جز عطاران در حد خود ظاهر نشدند … وقتی به تماشای فیلمی از یک کارگردان اهل فلسفه می ریم مدام از خودمان بپرسیم در این صحنه او چه چیزی را می خواد بگه … فیلم شاهکار نبود اما اصلا افتضاح نبود …. در ضمن اگر از چیزی خوشمان نیامد نباید به سازنده ی اون بی احترامی کنیم و حرمت این همه سال را از بین ببریم …

  • محمد
    ارسال شده 11 جولای 2013 در 8:04 ق.ظ

    نرم ببینم؟

  • سمير
    ارسال شده 11 جولای 2013 در 7:05 ب.ظ

    من هفته پیش رفتم وسط فیلم از سالن خارج شدم(بیرون امدیم)متاسفم متاسفم
    میخواهم بدانم هدف از ساخت چنین فیلم بی محتوا و بی معنی چه بوده؟!
     حیف پولی که …..
    در جواب دوستان باید بگوییم نه نه نه نروید فیلم رسماً اشغال است متاسفم کارگردان پول دوست باتجربه!!!!! اخه شماچراهنرمندان محبوب مردم ؟!!!!!

  • arash
    ارسال شده 14 جولای 2013 در 8:43 ب.ظ

    این فیلم تغییر سبک و پختگی استاد رو رسوند!!

    بعضی از نظرات شما نشون از بی سوادی و کوتاه فکری اکثر مخاطبان سینما داره.طنز برای خنده نیست.برای به چالش کشیدن مسائل زندگی است.
    در کل فوق العاده بود.

  • امیر
    ارسال شده 16 جولای 2013 در 8:51 ب.ظ

    واقعا خاک بر سر ما.
    دوشنبه بیکار بودم و داشتم برای خودم تو خیابون قدم می زدم. چشمم به سینما افتاد و عکسی که می بینید (حامد بهداد، رضا عطاران،مهناز افشار و تیموریان و …..) رو دیدم. با توجه به سابقه بازیگران رفتم که فیلم رو ببینم
    راستی آخرین بار که رفتم سینما سال ۱۳۸۰ سینما سپیده برای فیلم سگ کشی بود. دیگه نرفتم تا دوشنبه.
    بعد از فیلم برای ۲ ساعتی که برای این فیلم وقت گذاشتم حسرت خوردم و برای ۱۲ سالی که پا به سینما برای دیدن فیلم ایرانی نگذاشتم خوشحال شدم. خدایا این فیلم بود. به خدا قسم (گلاب به روتون)، صحنه بالا آوردن و تهوع یه بچه خیلی دلچسب تر از این فیلم بود. فیلم نبود یه فاجعه بود. یه فاجعه.کدوم خری گفته حامد بهداد پیرو بهروز وثوقه. ان بهروز شرف داره به بهداد. بهداد جان فیلم فارسی بازی می کردی خیلی بهتر بود تا این افتضاح. خاک بر سر تو و عطاران. خاک

  • مهدی
    ارسال شده 19 جولای 2013 در 11:18 ق.ظ

    فیلم روایت گذار از عشق اسطوره ای که اینک گرد گرفته و عجیب می نماید(همان صفحه عتیقه عجیب و غریب)به دوستی است که امری کاملا مدرن است. فیلم راوی پایان عشق و آغاز دوستی است. عشق به بازی شطرنج می ماند که برنده و بازنده دارد اما در این فیلم دائما صفحه شطرنج به هم می خورد. دوستی عرصه برد و باخت نیست بلکه ساحت یادگاری هاست. دیوار یادگاری ها یادتان هست؟

  • بردیا
    ارسال شده 20 جولای 2013 در 7:04 ق.ظ

    آقای مهرجویی باسواد ترین کارگردان تاریخ فیلم وسینما در ایران می باشد . ایشان دید عمیق وفلسفی به دنیا وهنر دارند وچند سال بعد از هر فیلمشان منتقدین وعلاقمندان سینما پی به عمق تفکر ایشان می برند ومتوجه منظوریا پیام فیلم می شوند .واقعا حیف است که مجله سخیف سینما رسانه ایشان را ضعیف ودم دستی معرفی ونقد می کنند .

  • مجتبی منطق
    ارسال شده 20 جولای 2013 در 10:09 ب.ظ

    شب بود یه غلطی کردیم رفتیم با دوستام سینما،فقط ما چهار نفر بودیمو شش تای دیگه…

    من سینما نمیرم یه بارم رفتم اشتباه کردم.
    مسخره ترین فیلم عمرم رو دیدم.
    حیف مهناز افشار و حامد بهداد که اینجا بازی کنن.

    البته اینها به خاطر پول بازی میکنن و ماهم به خاطره اینا میریم.حیف…

  • کامران آریایی
    ارسال شده 25 جولای 2013 در 12:21 ب.ظ

    وقتی فیلم سنتوری رو نمیزارن اکران شه و کلی ضرر میکنن، توقع دارین چی بسازه واستون؟

  • مهبا
    ارسال شده 27 جولای 2013 در 6:49 ب.ظ

    باید بگم فیلم هم تو خودش گم بود یعنی هیچ جیزی برای گفتن نداشت و وجود چند تن از بازیگران معروف باعث دیده شدن یک فیلم بیمحتوا بشه واقعا به یکباره نامید شدم

  • امیر
    ارسال شده 8 آگوست 2013 در 7:08 ب.ظ

    فکر میکنم داریوش مهرجویی عزیز تو یه اتمسفری قرار گرفته که حس هنر مفهومیش داره تحلیل میره…هنرمند وقتی از محیطش زیاد متاثر بشه بطوریکه سیر طبیعی ذهنی هنرمند رو منحرف کنه باعث سردرگمی هنرمند و گم کردن سبک و سیاق خودش میشه.
    من مطمئنم که داریوش عزیز دوباره خواهد درخشید

  • مونا
    ارسال شده 12 سپتامبر 2013 در 2:27 ب.ظ

    لازم نیست فیلم خوب رو بارها واکاوی کنیم و بعد به این نتیجه برسیم فیلم خوب بوده …
    فیلم خوب ،همیشه باید تاثیری رو هرچند کوتاه مدت در ذهن بیننده بگذاره… و این فیلم من رو حتی ۱ ساعت متاثر نکرد.شما رو چی ؟

  • احمدی
    ارسال شده 15 سپتامبر 2013 در 3:54 ق.ظ

    من هنوز این فیلم رو ندیدم. امروز دی وی دی ش رو میگیرم و حتماً‌میبینم. حتی با تمام بدگویی‌های بسیاری از دوستان. بزرگان سینمای ما کنار بروند تا امثال دهنمکی ها فیلم بسازند.

  • محمد
    ارسال شده 16 سپتامبر 2013 در 12:53 ب.ظ

    واقعا مسخره بود این فیلم .
    اون از نارنجی پوش و این هم از این!

  • دنیا
    ارسال شده 16 سپتامبر 2013 در 5:23 ب.ظ

    شاید باورتون نشه من عاشق فیلمش شدمو دیدنش و به دوستام پیشنهاد دادم مخصوصا” سکانس دوچرخه سواری رضا عطاران وقتی از مهناز افشار نا امید میشه و اون آهنگ خداااااااااااا

  • ستاره
    ارسال شده 17 سپتامبر 2013 در 9:45 ب.ظ

    خفه خفه…تو که از فیلم هیچی حالیت نیس نظر نده!
    من که عاشق این فیلمم خیلی هم عالیه!
    اگه راست میگی خودت برو فیلم بساز بینم چه میکنی ! در ضمن لازم نکرده تو فیلم ببینی خودتو تو آینه ببین عمو سوژه ای هستی برا خودت …

  • شعیب
    ارسال شده 18 سپتامبر 2013 در 1:03 ب.ظ

    تو باید دهن تو ببندی ستاره.تو از فیلم چی حالیت میشه.تو باید بری برج آرام و امثال اینو ببینی که سوژش گم شدن یه مبله کوچولوی سوژه.یا بیای تو این سایت اون سایت نظر بدی بلکه یه سوژه مث خودت بهت ابراز علاقه کنه!کار دخترای احمق و بچه ننه ای مثل تو همینه و بس

  • فربد
    ارسال شده 18 سپتامبر 2013 در 10:20 ب.ظ

    در یک کلمه عالی بود .من ۳ دفعه دیدم

  • فربد
    ارسال شده 18 سپتامبر 2013 در 10:21 ب.ظ

    بی نظیر بود ….

  • محمد
    ارسال شده 20 سپتامبر 2013 در 4:56 ق.ظ

    چرا بعضی ها تعصب خرکی دارن و نمیخوان با واقعیت اینکه فیلم داغون بوده کنار بیان.اصلا میشه گفت فیلم بود.متاسفم برای داریوش خان و حامد بهداد.

  • بهزادان
    ارسال شده 20 سپتامبر 2013 در 7:18 ق.ظ

    نمیدونم چرا بازی پورشیرازی وبهداد برا من یادآور اوا خواهرا بود
    راستی اون مرد مو فرفری ریش پرفسوریه اون وسط چه کاره بود فکر کنم نماینده شرکت اپل بود
    بازی بزغاله که تو پوستر فیلم اومده محشر بود
    الکی گیر ندیدن
    بازی خوب هم تو فیلم بود

  • افسانه
    ارسال شده 22 سپتامبر 2013 در 7:04 ق.ظ

    سلام آقای فراستی خوب گفتن که برای بعضی فیلمها باید اس…. روحی کرد.
    ………………….
    باعرض معذرت چون ادبیات آقای فراستی زیادی فاخراست مجبور شدیم آن را … کنیم.
    ای کاش یکبار به روش خودایشان به نقد کارنامه شان پرداخته می شد… می دانید از قدیم گفته اند بدنامی بهتر از گمنامی ست… بعضی هم این را سر لوحه کار خودشان می کنند.
    البته این را به حساب دفاع از فیلم ضعیف مهرجویی نگذارید…مهرجویی مدتی ست که به پایان راه رسیده شواهد این را نشان می دهد امیدواریم فیلم تازه اش این طور نباشد.
    امیدی سرور

  • ehsan
    ارسال شده 2 اکتبر 2013 در 8:10 ب.ظ

    لطفا یه کدوم از شماهایی که گفتین “در پس اون ادا در اوردنها و دلقک بازیا مفاهیمی نهفته بوده”…یه کدوم ازون مفاهیم رو ذکر کنید من واقعا کنجکاوم.اینکه برداری دلقکی مثل حامد بهدادو بازیگر کنی.که هیچوقت من یه نفر نتونستم بفهمم چی میگه خیلی خوبه؟اینکه شکمشو نوازش کنه و به ما نشون بده خیلی قشنگه؟اینکه برداری واسه فروش فیلمت بازیگرایی که ملت میرن سینما بخاطر اونا رو بذاری تو فیلمت خیلی شیکه؟
    این “چیز” فیلم نبود.یه توهین بزرگ به مردم بود.ایشون پولاشون ته کشیده بوده.با یه عده رفتن مسافرت لب دریا به فکرشون رسیده یه دوربین بردارن از دلقک بازیاشون فیلم بگیرن.بعد بذارن تو سینما مردم برن ببینن.جیب اونا پُر شه.البته من به خاطر وجود حامد بهداد اصلا این فیلمو تو سینما ندیدم.متاسفانه از سر اجبار تو اتوبوس دیدم!!!

  • ehsan
    ارسال شده 2 اکتبر 2013 در 10:31 ب.ظ

    آقا مهدی که اینو نوشتی:
    فیلم روایت گذار از عشق اسطوره ای که اینک گرد گرفته و عجیب می نماید(همان صفحه عتیقه عجیب و غریب)به دوستی است که امری کاملا مدرن است. فیلم راوی پایان عشق و آغاز دوستی است. عشق به بازی شطرنج می ماند که برنده و بازنده دارد اما در این فیلم دائما صفحه شطرنج به هم می خورد. دوستی عرصه برد و باخت نیست بلکه ساحت یادگاری هاست. دیوار یادگاری ها یادتان هست؟

    اگه مهرجویی میخواسته ینا رو بگه.بنظرت بهتر نبود همینایی که تو میگی رو یه کاغذ بنویسه بره یه جا واسه ملت بخونه؟این که شما میگی در حد اس ام اسه!چرا فیلمش کرده؟

  • نوشين
    ارسال شده 4 اکتبر 2013 در 5:18 ب.ظ

    من خیلی این فیلم را دوست داشتم،بعضی صحنه هاش امضای مهرجویی وداشت، نامهربانی اتشم زد بی همزبانی اتشم زد ای جان ……

  • ناصر
    ارسال شده 29 اکتبر 2013 در 2:19 ب.ظ

    یه فیلم شونه تخم مرغی !از اونا که دورهمی میسازن با بازیگرانی مثل یوسف صیادی و احمد پورمخبر ! فقط ستاره هاش فرق داشتن ! حامد بهداد بود و مهناز افشار ! راستی همایون ارشادی بود و نبودش فرقی داشت تو فیلم !!! بازیگرا در حد تیپ هم نبودن چه برسه به کاراکتر! تو شوکم هنوز ! باورم نمیشه فیلمی از مهرجویی دیدیم ! یک ساعت ونیم شکنجه شدم به قران انگار !!!

  • پرهام
    ارسال شده 4 نوامبر 2013 در 3:49 ب.ظ

    اگر فیلمهای رضا شفیعی جم یا جواد رضویان را دیده باشید نمیگویید این فیلم بد است.

  • سارینا
    ارسال شده 16 نوامبر 2013 در 10:16 ب.ظ

    من با کسی کاری ندارم شخصا این فیلمو دوست داشتم روحیه خوبی ازش گرفتم خصوصا از سوژه هایی مثل دیوار نقاشی،رابطه کهنه و دوستانه. بازی همه هنرمندان عزیز هم زیبا و قابل تقدیر بود در ضمن من هم به این که بیان مفاهیم والا در قالب واژه های همه فهم و ساده از شاخص های فیلم بود تاکید می کنم.دوستش داشتم!…

  • سارینا
    ارسال شده 16 نوامبر 2013 در 10:17 ب.ظ

    راستی موزیک های متن و تیتراژشم عالی بود

  • پرهام
    ارسال شده 18 نوامبر 2013 در 1:12 ب.ظ

    بد نبود

  • عليرضا
    ارسال شده 2 ژانویه 2014 در 2:18 ب.ظ

    به نظر مثل با زبون ساده موضوعى خاص رو بیان کرده. عالى بود. استاد ادامه بده عاشقتیم

  • عليرضا
    ارسال شده 2 ژانویه 2014 در 2:28 ب.ظ

    من که به شخصه عاشق فیلم و ساختار و دیالوک و سوبراستاراشم. فیلم رو با دقت ببنید حتما که نباید فیلم فلسفى باشه زبون ساده اثرى با معنا

  • آزاده
    ارسال شده 5 می 2014 در 3:27 ب.ظ

    تا آخر فیلم داشتم به این فکر میکردم که مفهومش چیه ؟خود مهرجویی خجالت نکشیده

  • حبیب
    ارسال شده 25 می 2014 در 6:22 ب.ظ

    شما که میگید با زبون ساده موضوعى خاص رو بیان کرده لطفا به ما هم بگید تا بفهمیم این فیلم چی میگه؟

  • الی
    ارسال شده 17 جولای 2014 در 1:34 ب.ظ

    واقعا فیلم بدی بود اقای بهداد واقعا براتون متاسفم که در این فیلم بازی کردید

ارسال نظر

0.0/5